zondag 10 januari 2016

de brandweerkantine


Een spontane zondagse lunch bij De Brandweerkantine in Maastricht, niets fijner dan dat als je het mij vraagt. En wat een mooie én inspirerende plek is dit! Ik wilde er de hele middag wel blijven zitten, op de fijne houten stoeltjes of in een van die leuke vintage fauteuils. Je kunt er de hele week van 's morgens tot 's avonds laat terecht (want zolang het gezellig is, blijft de keuken open!) voor een heerlijk uitgebreid ontbijt, zalige lunch of een lekker diner. Alles is biologisch of scharrel en er wordt  zoveel mogelijk gebruik gemaakt van streekproducten. En wil je er even een paar uurtjes werken? Ook dat kan, er zijn namelijk werkplekken gecreëerd waar je je laptop kunt inpluggen en het internet is er snel en gratis.

 
De Brandweerkantine is onderdeel van De Brandweer, een prachtige, creatieve en inspirerende ontmoetingsplek gevestigd in het gebouw van de voormalige brandweerkazerne. Er zijn studio's/werkruimtes in het gebouw die je als ondernemer kunt huren, een cultuur-expositieruimte (denk bijvoorbeeld aan biomarkten, lezingen en tentoonstellingen), een workshopruimte voor onder andere yoga en meditatie en natuurlijk de kantine waar je heerlijk kunt eten en gezellig kunt bijpraten met je vrienden, je gezin of gewoon lekker in je eentje een boek kunt lezen. Alles kan, niets moet, wat een fijn concept!



8 opmerkingen:

  1. Leuke post! Ik was er in november met onze oudste tijdens de open dag van de kunstopleiding Hogeschool Zuyd. Ik vond het ook een heerlijk relaxte plek om te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt he! Het was de eerste keer dat ik er was, zo fijn daar!

      Verwijderen
  2. wat een leuke plek! Kende het nog helemaal niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne plek. Als wij weer eens aan die kant van het land zijn dan gaan we zeker langs!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn daar! Ook geweldig om met kinderen naar toe te gaan :)

      Verwijderen
  4. Dat ziet er super uit zeg. Gezellig sfeer en ik zie dat er ook aan kids is gedacht, dan hebben ze gelijk al een streep voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom daar regelmatig langs als ik van de parking naar het centrum wandel met de dochter maar nog niet binnen geweest.Gaan we de volgende keer zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen