zondag 20 september 2015

sunday

 

                               Whatever you decide to do, make sure it makes you happy.

Balanceren of jongleren. Hoe je het ook wilt noemen, dat is wat ik aan het doen ben. Ik heb ruimte en letterlijk lucht nodig om beslissingen te kunnen nemen. Als eerste op mijn to do lijstje prijkt al langere tijd met dikke vette hoofdletters: werk vinden waar ik echt van hou, waar ik weer energie van krijg in plaats van inlever en waar ik mijn passie in kwijt kan. Het klinkt zo simpel, maar dat is het niet. Want hoe doe je dat, een andere weg inslaan? Hoe pak je dat aan? Als ik alleen naar mijn gevoel zou luisteren, stopte ik per direct met mijn huidige baan. Helaas geen optie, want er zal ook nog gewoon geld binnen moeten komen. Dus maakte ik een soort miniplan, een plan om mee te beginnen. Ik wil zo snel mogelijk minder uren gaan werken in mijn huidige functie, zodat ik rustig aan kan starten met ander werk (voor een werkgever of gewoon voor mezelf). Nu die geweldige andere baan nog vinden en mijn gevoel volgen. Tips zijn heel erg welkom :)
Fijne zondag lieve allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp jou conpleet en ben ook werk aan het maken van hetzelfde...heel veel succes ermee! Fijne zondag in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar (en ik denk echt voor velen)...goed dat je zo'n miniplan opstelt! Hopelijk vallen nu snel de puzzelstukjes op z'n plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Voor mij is dit ook heel herkenbaar! Ik zit in dezelfde situatie als jou maar ik ben dan misschien net een stapje verder. Ik stop per 1 feb. echt met werken. Ongelooflijk eng maar het geeft mij ook moed en energie. Als je iets doet waar je plezier in hebt is zo belangrijk! Ga voor je droom, je leeft maar 1 x. Dat is iets wat ik mezelf voor hou. en vergelijk jezelf niet met mensen die in jou ogen succesvol zijn, die neiging heb ik zelf wel maar is zo slecht voor mijn creativiteit :0

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk vind je snel een baan waar je al je energie in kwijt kan :) en daar krijg je ook weer veel positieve energie van terug. Fijn om daarmee in balans te komen. Hopelijk zo snel mogelijk lieve Stephanie x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor mij heel herkenbaar. Ik ben uiteindelijk wel echt gestopt (nadat ik ziek werd en ik er echt klaar mee was). Vanaf de eerste minuut voelde ik me 100x beter en ging het bergopwaarts. Ik ben ondertussen stapjes aan het zetten als zelfstandige. Ik hoop dat jij ook zo'n fijne ommekeer krijgt. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen