maandag 13 april 2015

monday


Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel, ben moe en gestrest. Een baan die steeds meer energie en tijd kost. Zorgen om mijn lieve ouder wordende ouders. Het voor iedereen goed willen doen, wat natuurlijk niet lukt. Ik probeer al die ballen in de lucht te houden, maar waar het op neerkomt is dat ik nauwelijks tijd heb voor mezelf, voor wat ik wil en waar ik echt van hou. En wat er echt toe doet. Mijn blog, fotograferen, mooi design, afspreken met vrienden, tijd doorbrengen met mijn familie. En wat wil ik nu eigenlijk écht? Een eigen bedrijf? Meer uit mijn blog halen? Minder werken? Een baan in een meer creatieve sector? En durf ik dat wel? Het houdt me 's nachts wakker, al die onrust in mijn hoofd.
Nu eerst maar eens zorgen dat die stress uit mijn lijf gaat. Mezelf verwennen met moois doet mijn humeur meestal goed. Vandaar dat ik, toen de prachtige brunch collectie van Lenneke Wispelwey  (in samenwerking met Present Time) in de winkels lag, mezelf de mooie stardust mokjes cadeau deed. Vorige week werden ze bezorgd, wat een feest! En kennen jullie de fijne collectie van Nienke van de Pol al? De porseleinen vaasjes en het servies zijn beeldschoon. Ik zocht een zachtgrijs POL vaasje en een POL cappuccino beker uit die hier staan te pronken. Ben je ooit in Amerongen, loop dan zeker even Nienke's prachtige winkel De Wij Vorm binnen. Neem een dikke portemonnee mee want alles wat je ziet, wil je waarschijnlijk meteen mee naar huis nemen. Fijne avond en mooie nieuwe week lieve bloglezers!


I'm stressed and really tired. I need to breath again, take the time to think about what really matters to me. And look after myself.
I bought a few presents for me and only me. Beautiful cups by Lenneke Wispelwey and a gorgeous vase and cappuccino mug by Nienke van de Pol. They make me happy.


12 opmerkingen:

  1. Wat een vervelend gevoel moet dat zijn Stephanie. Op een gegeven moment houdt het jongleren op, let je er wel een beetje op dat het dan niet te laat is. Je kunt beter (ver)zorgen als het met jezelf ook goed gaat. (ik herken het, schoonvader(88) zwaar dementerend en schoonmoeder(85) nog steeds op zichzelf wonend) Fijn dat je jezelf verwend hebt met dat mooie keramiek en er weer prachtige foto's van hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Minder werken is eng maar voelt echt goed hoor...
    Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief zijn voor jezelf lieve Stephanie...En dat zit hem in dingen doen die jij graag wil doen en niet oordelen over die dingen. Accepteer dat je je nu even zo voelt, geef je over, dan komen de antwoorden vanzelf! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustig aan Stephanie :) Hopelijk voel je je dan snel weer ok. En dan zijn zulke grote beslissingen ook gemakkelijker te nemen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En prachtige foto's weer! De vaasjes zijn zo mooi <3

      Verwijderen
    2. Ja dat hoop ik ook. Lief van je!

      Verwijderen
  5. Stephanie, Helaas heel herkenbaar zo'n periode :-( Wel denk ik dat je vaak diep van binnen al weet wat je wilt, als je alles goed op een rijtje zet en gaat filteren dan worden keuzes maken vaak makkelijker. Wat is er nou echt belangrijk en wat minder? Je zult zien dat je straks ontdekt dat alles weer lekker loopt! Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook. Alleen lijkt het nu even zo te zijn dat ik achter de feiten aan ren, nauwelijks tijd heb om er eens over na te denken. Maar komt vast goed, dat hoop ik ook. Dankjewel he!

      Verwijderen
  6. Neem de tijd, lieve Stephanie. En kijk naar wat je al bereikt hebt! Zet het op een rijtje en je zult er zelf ook versteld van staan. Volgens mij ben je een harde werker en heel loyaal, je verdient het om te doen waar je gelukkig van wordt. Volg je hart daarin, het komt zeker weten op je pad! En wat betreft je ouders, heel herkenbaar, maar dat weet je al hè... Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat. Denk aan jezelf en sterkte! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen