dinsdag 17 februari 2015

texel


Hier in het zuiden is carnaval weer losgebarsten. Maar voor mij ook dit jaar geen carnavalsmuziek, hossen en optochten kijken. Ik hou er helemaal niet van, dus pakte ik mijn koffer en logeer ik een paar dagen bij mijn broer in Sassenheim. Gezellig en lekker dicht bij allerlei leuke steden. 
Gisteren ging ik een dagje met de boot naar Texel. De mist verraste me. Geen land te zien. Alleen een dikke grijze mist. En heel veel zeemeeuwen die af en aan vlogen. Maar wat is Texel mooi in de mist. Magisch bijna. De zeemeeuwen die geschilderd leken tegen de grijze achtergrond, de stilte (al het geluid werd gedempt door de mist) en de prachtige natuur. 
Ik had mijn zware spiegelreflexcamera niet bij me en heb alleen wat foto's met mijn iPhone gemaakt. Bibberend van de kou waardoor ze niet echt scherp zijn. 
Vandaag staat een bezoekje aan Tas-ka op de planning. Ik bestel regelmatig iets uit hun fijne webshop, maar heb hun winkel in Den Haag nog niet gezien. Dikke portemonnee mee en gaan, ik heb er zin in! 


Fijne vrije dagen lieve bloglezers!



2 opmerkingen:

  1. Goed weer of geen goed weer, een eiland en zee is altijd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om er even tussen uit gaan. Wat een leuke uitstapjes! En joh, wat was het mistig en koud op het eiland maandag!

    BeantwoordenVerwijderen