zondag 11 januari 2015

comfort food


Het lijkt wel alsof de regen en de storm maar niet ophoudt. Gisteren ging ik even boodschappen doen en tijdens het kippeneindje naar de auto, werd ik kletsnat. Het was alsof iemand een brandweerslang helemaal opendraaide. Vandaag bleef ik binnen met fijne muziek van Norah Jones en simpel en superlekker comfort food.
Ik maakte yoghurt met sinaasappel, limoen, rode grapefruit, honing en pistachenootjes. Snij de sinaasappel en rode grapefruit in partjes. Hussel een paar lepeltjes honing met wat limoensoep en leg de partjes sinaasappel en grapefruit hierin. Leg de sinaasappel, grapefruit en honing-limoenmengsel in een mooi glas of kommetje, wat (Griekse) yoghurt en gehakte pistachenootjes erbij en klaar is je toetje of ontbijt.
Mozzarella is hier favoriet en heb ik eigenlijk altijd wel in huis. Ik combineerde deze met gele tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, LA organic olijfolie en echt prachtig zeezout met bloemblaadjes dat ik gisteren hier kocht. Ik kan zo blij worden van eten dat lekker is én er ook nog eens mooi uit ziet. Smakelijk en fijne zondag!
 

It just keeps raining and there's a storm outside. I was in the mood for good music and supereasy comfort food today.
I made yoghurt with honey, lime, orange, red grapefruit and pistachios. Cut the orange and the grapefruit in slices and place them in a honey-limemix. add some yoghurt and chopped pistachios and your breakfast (or dessert) is ready.
Mozzarella is a favorite of mine. I combined it with yellow tomatoes, roasted pinenuts, LA organic olive oil and pretty seasalt with flower petals. I just love it when delicious food also looks so good. Enjoy and happy sunday!





9 opmerkingen:

  1. Zier er lekker uit, dat probeer ik zelf ook eens uit. En ik heb weer een leuke webshop leren kennen, alvast een paar dingen gezien die ik wil bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige verpakking Sal de Ibiza. Ik heb het al jaren en wil nu dus die met bloemblaadjes :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag je foto al via insta langskomen.Prachtig en dit zout is bij ons ook favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een feestje! Ziet er heerlijk en super leuk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb meteen at die yochurt met citrusvruchten gemaakt, had alles in huis. Wat een heerlijke combi!
    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit en weer prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig zeezout! Ziet er verrassend uit zo. En dat toetje lijkt me heerlijk!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er lekker uit!
    Leuke blog heb je, ik ga je volgen!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm lekker èn mooi is altijd 'n goeie combi :)

    BeantwoordenVerwijderen