vrijdag 26 december 2014

on the second day of christmas...




genoot ik na van het gezellige kerstavondfeest bij lieve vrienden, at ik een stuk witte chocolade frambozentaart (die mijn moeder gisteren op tafel toverde en waar nog nét een stukje van over bleef) en werd ik blij van de kleurige voorjaarsbloemen in huis. Hoe fijn, gezellig en warm ik kerstmis ook vind, ik kan eerlijk gezegd bijna niet wachten totdat het lente wordt. Ik verlang naar de lentezon, knisperend frisse ochtenden, prachtige bloemen, wandelen door het steeds groener wordende bos, blije lentekriebels in mijn lijf  en lange lichte dagen. Maar voor nu genieten van gezellige avonden met kaarsen aan, warme plaids, chocolademelk met slagroom, boeken en heel veel films.
Hoe waren jullie kerstdagen?


I was thinking about the lovely Christmas eve party with dear friends, I ate a delicious piece of white chocolate raspberry pie (from yesterday's family party, there was only one piece left and my mum gave it to me) and enjoying my fresh colourful flowers that look like it's spring already. I love Christmas for its cosyness, being with friends and family, but honestly I just long for spring. Fresh mornings, sunlight, beautiful spring flowers, taking a walk in pretty green woods, spring tingles and long days full of light. But for now just enjoy cosy evenings, candlelight, warm blankets, hot chocolate, books and lots and lots of movies.
How was your Christmas?




4 opmerkingen:

  1. Toen we hier vanochtend de gordijnen opende waren wij blij verrast... het sneeuwt!
    Ook heerlijk knisperend, maar je hebt gelijk alles wat jij beschrijft over de lente, daar kan ook ik enorm van genieten! Persoonlijk vind ik dat alle seizoenen wel iets moois te bieden heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zalig uit die taart, wij hebben ook nog een klein stukje over! Yay!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn kerst was heerlijk rustig. Ik krijg eind januari altijd heel veel zin in lente en dan ga ik in februari al met zaadjes aan de gang :) alvast een gelukkig 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne foto's. Ik heb ook heeeel veel zin in het voorjaar. Nog eventjes!

    BeantwoordenVerwijderen