zondag 26 oktober 2014

creative creatures + uitslag give away


Afgelopen week kocht ik het Creative Creatures Book van Donna Wilson. Eigenlijk bedoeld voor kinderen, maar ook oh zo leuk voor volwassenen. Ik maakte de Cyril sleutelhanger.
Je hebt het volgende nodig: zwart, wit, blauw en oranje vil, karton of dik papier, lint om je sleutel aan te hangen (ik gebruikte een sleutelring die ik nog had liggen), lijm, naald en draad, schaar.
Aan de slag: trek een vosje over op karton, knip twee keer een vosje uit het oranje vilt uit (ik gebruikte de template in het boek). Knip een vosje 1 cm groter uit dan het andere. Knip de 1 cm rand rondom in. Plak dit vosje op het karton. Knip twee keer de staart uit (zie template in boek of naar eigen idee) en naai deze aan elkaar. Versier de staart met zwarte streepjes. Plak de staart op het vosje dat al op het karton geplakt is. Plak dan het tweede vosje van vilt op het eerste vosje. Maak snorharen en een neusje (van zwart draad), maak oogjes van zwart en wit vilt en knip een strik uit. Als je het lint wil gebruiken, plak dat dan tussen de twee vosjes delen in. Ik naaide een sleutelring aan de achterkant vast.


Last week I bought the Creative Creatures Book by Donna Wilson. Actually it's for kids, but it's also really cool for adults. I made the Cyril key ring.
What do you need: black, white, blue and orange felt, pencil, thick card, scissors, strong glue, needle and thread, ribbon.
Let's do this: trace the Cyril key ring template (in the book) on to thick card. Cut it out and draw around it on to the orange felt. Then draw a line 1 cm larger all around. Cut out the felt shape along the larger line. Snip 1 cm tabs along the edge. Fold over the tabs on to the card Cyril and glue them down on to the card. On more orange felt, draw around Cyril again. Cut out this Cyrilshape so it's slightly smaller than the other Cyril shape. Trace the tail template on to card. Cut it out and draw around it twice on to orange felt. Cut out both tails and stitch together. Decorate the tail with stitching. Using strong glue, attach the tail on to the card of the first Cyril shape. Glue a piece of ribbon on to the card at the top. Stick the smaller Cyril shape on to the back, over the ribbon and the tail. Add thread whiskers, felt eyes and a felt bow-tie. Now you just need some keys.


De winnaar van de Mooi Goed give away is: Janneke! Gefeliciteerd en veel plezier ervan! Als je me je adresgegevens mailt, dan komen de keukenhaakjes naar je toe.

6 opmerkingen:

  1. Oh yessss!! Daar ben ik ontzettend heel erg blij mee! Dank je Stephanie en Christan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er inderdaad een superleuk boek uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super schattig..! Ik heb het breiboek van haar maar ga deze nu ook even opzoeken :-) X Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen