maandag 25 augustus 2014

showUP


Gisteren ging ik, samen met Fanny, naar showUP de tradeshow voor bekende en eigentijdse woonaccessoiremerken. Inspiratie, kleur, muziek, nieuwe en gevestigde merken in een werkelijk prachtige locatie, de Westergasfabriek. We keken weer onze ogen uit en probeerden onze plotselinge hebberigheid de kop in te drukken.


Keecie is mijn alltime favorite, een snoepwinkel waar ik alles wel mee naar huis zou willen nemen. Klaartje ontwierp twee geweldige nieuwe portemonnees en een schattige vogelsleutelhanger (die in het press release mapje voor press en bloggers zat, lucky me). De tweede en derde foto maakte ik in de Keecie stand. Bijzonder om te zien hoe Klaartje haar ontwerpen vorm geeft.

De robots, genaamd Rijkswachters, op de eerste foto, trokken meteen onze aandacht toen we de Westergasfabriek binnen liepen. Ze zijn gemaakt van transportkisten waarin de kunstschatten van het Rijksmuseum vervoerd werden. Op elke robot staat een code. Voer je deze in, dan kun je zien welke kunstschat er door jouw Rijkswachter beschermd werd. Ik hou van dit soort bijzondere items. Ze zullen ook te koop zijn via Watanders. Ik bestelde er meteen een.


Op de vierde foto staat Morten, die ter plekke schitterende brood- en snijplanken maakte. Allen gemaakt van de iep. Hij vertelde vol passie over zijn bedrijf, Slojd. Lokale producten zijn belangrijk voor hem en hij volgt het hele proces van boom via zijn werkplaats naar het huis van degene die zijn plank heeft gekocht. Onder de merknaam zet hij de plek waar het hout vandaan komt.


En dan Snor, die met geweldig verpakte chocolade op de markt komt. Er zijn verschillende verpakkingen met leuke teksten. Maar je kunt ook je eigen tekst op de verpakking schrijven. En de chocolade is erg lekker!


Bij Uitgeverij Loopvis kreeg ik een heerlijk nostalgisch gevoel. Iets met knapperend hout en grote pannen met soep. Ze maken prachtige (kook)boeken. Het grote stamppotboek vind ik geweldig. De vormgeving is prachtig, er staan ruim veertig bijzondere stamppotrecepten in en allerlei grappige experimenten. Uitgeverij Loopvis laat al hun drukwerk in Nederland uitvoeren bij een van de duurzaamste drukkers. Gedrukte pagina's die niet in hun boeken terecht komen, krijgen een andere bestemming. Als knutselmateriaal, voor tasjes of als vrolijk promotiemateriaal.


De mooie bloemen werden weer verzorgd door Vlinder & Vogel.

Jurianne Matter stond er ook met haar geweldige papierproducten en theedoeken. De sfeer van haar nieuwe productfoto's is fijn en bijzonder.

Vandaag is de laatste dag van showUP. Voor degenen die er naar toe gaan, veel plezier!


I was at showUP together with Fanny in the amazing Westergasfabriek. It is such a cool and inspiring event. Keecie is my alltime favorite, but Morten with his cutting boards, Jurianne Matter, Rijkswachters, Snor and Uitgeverij Loopvis are amazing as well. I just loved them all! Have fun today!


4 opmerkingen:

  1. Je was er dus ook zondag!! Wat bijzonder dat er zo veel "bekenden" waren en dat je elkaar dan toch niet tegen komt of herkend... jammer! Wel leuk om overal de verslagen tegen te komen en dan vooral de eigen draai die iedereen er aan geeft... zo gaaf!!! Fijne avond nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en volgens mij heb ik je ergens in een flits voorbij zien komen :) Het was weer zo mooi en de locatie geweldig he!

      Verwijderen
  2. Wat een tof verslag... zoveel inspirerende foto's en verhalen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het prachtig beschreven, zo jammer dat ik er niet was.
    Ik ga in ieder geval op zoek naar "onze" Rijkswachter!

    BeantwoordenVerwijderen