donderdag 14 augustus 2014

magic forest


Een middag in het bos. De zon scheen tussen de regenbuien door. Alles was nog groen, maar hier en daar was er al een sprankje herfst te zien. Een groen eikeltje, dennenappels, paddenstoelen. De geur van een bos vind ik heerlijk, je ruikt de dennenbomen, de aarde, de bladeren. Ik zag een vogel die loodrecht omhoog tegen een boomstam op liep (foto 1). De eerste keer dat ik zo'n bijzonder vogeltje zag, een klein cadeautje in het prachtige bos. Toen we weer thuis kwamen, maakte ik courgettesoep met wat geitenkaas erin. Soep en boswandelingen horen een beetje bij elkaar, vind je niet? Fijne donderdag!


A walk in the forest. The sun was shining. The smell in a forest is magical I think. The soil, the pine trees, the leaves. Everything around me was still bright green, but a little autumn spark was already there. Mushrooms, a little green acorn and pine cones. I saw a bird climbing a tree (first picture). I've never seen this before and I thought it was really amazing. When we got home, I made zucchini soup with a bit of goat cheese in it. Soup and forest walks are great together, don't you think? Have a nice thursday!

 Take a walk in the forest and smell the wild air

6 opmerkingen:

  1. Fijne foto's en wat bijzonder dat het vogeltje, volgens mij is het een boomklevertje, zo mooi bleef zitten voor de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik zie hem ook! Wat een mooi gezicht. En heerlijk die courgettesoup, die ga ik dit weekend ook maar weer eens maken. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om een keer foto's van jou in het bos te zien! Mooi hoor!

    Groetjes, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt helemaal ... leek me een gezellige dag ;-) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht ook aan een boomklevertje. Even gegoogled... en het zou hem toch moeten zijn. Er gaat niks boven je longen laten vol lopen met gezonde buitenlucht!

    BeantwoordenVerwijderen