maandag 3 juni 2013

come and enjoy the garden




Op mijn laatste dag in Berlijn liep ik toevallig langs deze prachtige vrolijke tuin, de prinzessinnengarten. Het is een plek om ervaringen uit te wisselen en te leren op het gebied van lokale en biologische teelt van voedsel en biodiversiteit. Er vinden allerlei gratis activiteiten plaats, zoals workshops en ze werken samen met scholen en universiteiten. Wat een goed initiatief en wat een geweldige sfeer. Ik bleef maar foto's maken (totdat ik wat te dicht bij een bijennest, dat in een boom zat, stond en het niet meteen in de gaten had. Zie foto 8).
   
On my last day in Berlin I saw this lovely garden, the prinzessinnengarten. It is a place to exchange experiences and learn about local and organic cultivation of food and biodiversity. There are all kinds of free activities, such as workshops. They work with schools and universities.  What a good initiative and what a great atmosphere. I just kept taking pictures (until I came a bit too close to a bee nest in a tree, picture 8).


14 opmerkingen:

  1. Ohh, is dat daar op de hoek vlakbij het Betahaus? Daar zijn wij vorig jaar ook geweest, tof hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof dit soort initiatieven! Ik was er ook graag naar toe gegaan. En wat fijn dat het niet meer regende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Living out of town, this place seemed to me way too lousy. I did lnot like the atmosphere at all.
    I love yout pictures. I think you made a good job with them!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I just love this kind of garden :) A little messy with all kinds of flowers!

      Verwijderen
  4. Wat een geweldige tuin! Prachtige foto's ook. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele toffe originele tuin! Mooie foto's heb je gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love the Prinzessinnengarten! Zo relaxed en er is zoveel te zien! Ik heb een poosje staan te luisteren bij de bijenkasten, ze zoemden zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die bijen, ik had niet meteen in de gaten dat er in die boom bijen zaten... Ben maar snel wat verder weg gaan staan :)

      Verwijderen