woensdag 18 april 2012

Fisheye




Hier een paar foto's van mijn eerste poging "foto's maken met de fisheye-camera"... :)

Er zijn er ook een aantal min of meer mislukt. Ik vond het moeilijk om te kunnen zien wát er nu uiteindelijk echt op de foto te zien zou zijn. Je kijkt nl door de fisheyezoeker (dat oogje boven op de camera):
Zonder die zoeker zag ik niets, terwijl er ook gewoon een fisheyelens op zit?

Hier zijn een paar foto's die niet zo goed gelukt zijn.... :)

Bij het maken van deze 2 foto's heb ik de camera te laag gehouden.. Heeft iemand misschien wat handige fisheyetips?? Ze zijn heel erg welkom!

6 opmerkingen:

  1. Geen tips maar ik vind het wel een grappige manier van fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, vind ik ook! Nu nog een manier vinden om zoveel mogelijk foto's te laten lukken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn gaaf! Je kunt zo mee doen met Lomo-saturday! (kan gewoon hoor) Het is ook wel de charme van lomo dat je niet precies weet wat je fotografeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met lomo moet je vooral niet te veel bezig gaan met compositie maar op gevoel schieten. vooral ook niet te veel verwachten en juist dan komen er soms prachtige plaatjes uit! en inderdaad hou ik de camera vaak wat hoger dan je denkt door de zoeker te zien, omdat de zoeker geen realistisch beeld geeft van wat je lens ziet :)

    P.s. die derde foto, is dat een bloemetje? Lijkt wel een klein kuikentje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf juist de "niet gelukte" lomo's!
    T is ook wel een beetje de bedoeling van het hele lomo gebeuren dat ze niet perfect zijn de foto's.
    Doe je mee met de Lomo Saturday?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties! Ik had er eigenlijk ook gewoon lol in om foto's te maken met de fisheye-camera :) Grappig wat je ziet door die zoeker. Ik moest er even aan wennen dat ik niet hup even kon kijken hoe de foto eruit zag als ik 'em gemaakt had (zoals op de normale digitale camera's wel kan).
    @Anki en Mireille: Bedankt! dan ga ik zeker mee doen met Lomo Saturday :)
    @Hanneke: Ja, dat is het een kuikentje :)

    BeantwoordenVerwijderen